Monday, June 11, 2012

Homemade Song Translations - Astral Plane


Astral Plane – Johnathan Richman and the Modern Lovers
星霊界 - ジョナサンリッチマン&モダンラヴァーズ

今晩、僕の部屋に一人だけで
気が狂う
僕と一緒に寝てくれなくても君につれて
星霊界で君に会う
夜の闇で星霊界
星霊界か気が狂う

君を見えなくて辛くなってっる
今日、セントラル・パークへ行かなきゃ
じゃ、僕を永遠に会いたくなくなったの?
それなら、星霊界で君に会う
夜の闇で星霊界
星霊界か気が狂う

前世で、僕たちを知り合いである
今日、君と会いたい
僕の内部の知識を証明する
君を星霊界で傍受する時
夜の闇で星霊界
星霊界か気が狂う
よしっ

君を見えなくて辛くなってっる
たくさんが言えます
でも君に言えない
たった今日しか
じゃ、後で、覚えない
まだ単語が知らない!
でも、ただ今週僕たちは一緒にいたことを分かる
星霊界で一緒にいた

夜の闇で星霊界
星霊界か気が狂う
今晩、僕の部屋に一人だけで
気が狂う
僕と一緒に寝てくれなくても君につれて
星霊界で君に会う
夜の闇で星霊界
星霊界か気が狂う

Tonight I'm all alone in my room
I'll go insane
if you won't sleep with me I'll still be with you
I'm gonna meet you on the astral plane
The astral plane for dark at night
The astral plane or I'll go insane

Well I don't see you and it's getting dark
Today we should have gone to Central Park
Well don't you want to see me ever again?
If not I'll meet you on the astral plane
The astral plane for late at night
The astral plane or I'd go insane

Well we've known each other from other lives
I want to see you today
But I'll prove my knowledge of what's inside
When I intercept you on the astral plane
The astral plane for late at night
The astral plane or I'll go insane
Alright

Well I don't see you and it's getting dark
I'd have a lot to say
But you're not the one that I can say it to
At least not today
Oh, well I don't remember it afterwords
I don't yet know the words!
But I know we've been together just this week
We've been together on the astral plane
The astral plane for late at night
The astral plane or I'd go insane

Tonight I'm all alone in my room
I'll go insane
if you won't sleep with me, I'll still be with you
I'm gonna meet you on the astral plane
The astral plane for dark at night
The astral plane or I'll go insane

このデビューアルバムは、音楽家の中で、アングラ音楽の傑作と思われています。色々の歌は映画のサウンド・トラックに現れて、他のバンドを良く歌っていますが、ジョナサンリッチマンの音楽は、まだあまり大ヒットになりませんでした。

でも、このアルバムの記録後、キーボード奏者のJerry Harrison はTalking Heads のバンドの共同創立者になって、ドラマーのDavid Robinson もThe Cars のバンドを結成しまし手、両方は、大変有名になりました。

No comments:

Post a Comment